Вівторок, 22.07.2025, 00:13
Сайт вчителя початкових класів 
Силки Світлани
Головна | Реєстрація | Вхід Вітаю Вас Гість | RSS
Меню сайту
Категорії розділу
Мої файли [29]
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Головна » Файли » Мої файли

Поради батькам першокласників
[ Викачати з сервера (30.3 Kb) ] 04.02.2016, 01:19

ШАНОВНІ БАТЬКИ!

1. З перших днів навчання вимагайте виконання режиму дня дитиною.

2. Привчіть дитину прокидатися раніше, щоб збирання до школи не перетворилося в щоденні хвилювання.

3. Будіть дитину спокійно, з усмішкою, лагідними словами.

4. Обов’язково привчіть дитину вранці снідати. Це важливий момент у запобіганні хвороб шлунку.

5. Давайте дитині у школу воду, фрукти.

6. Привчіть дитину збирати портфель напередодні ввечері. Перевірте, чи не забула вона чогось важливого.

7. Проводжаючи дитину до школи, побажайте їй успіхів.

8. Зустрічайте дитину спокійно. Не ставте безліч запитань. Дайте їй можливість відпочити.

9. Після закінчення занять дитина потребує відпочинку, щоб звільнитися від психологічного напруження.

10. Запитуйте, чи не передавала вчителька для батьків якусь інформацію.

11. Зауваження вчителя вислуховуйте без присутності дитини, вислухавши не поспішайте влаштовувати сварку.

12. Якщо дитина замкнулася в собі, щось її турбує, не вимагайте пояснень. Нехай заспокоїться – потім розповість, що саме її непокоїть.

13. Дозволяйте дитині дивитися телевізор не раніше, ніж усі завдання будуть виконані. Бажано, щоб дитина дивилась тільки дитячі передачі.

14. Не треба завантажувати дитину позашкільною діяльністю із самого початку навчання.

15. Протягом дня знаходьте час для спілкування з нею.

16. Завжди будьте уважним до стану здоров’я дитини.

17. Часті нарікання на дитину чи порівняння з іншими можуть розвинути комплекс неповноцінності.

18. Не ставте ваші стосунки з дитиною в залежність від її успішності.

19. Дитина має відчувати, що Ви її любите, завжди допоможете та підтримаєте.

 

ПОРАДИ БАТЬКАМ ПЕРШОКЛАСНИКІВ

1. На прикладах із життя демонструйте дітям зразки чесного ви­конання обов'язку перед суспільством і сім'єю.

2. Відвідуйте збори для батьків.

3. Виділіть школяреві постійне робоче місце.

4. Привчайте учня до охайності, дбайливого ставлення до шкіль­ного майна і навчальних посібників.

5.Щоденно цікавтесь успіхами дитини в школі (запитуйте: «Що цікавого було сьогодні в школі? Про що ти дізнався, чого на­вчився? Чи похвалила тебе вчителька? За що? » замість тради­ційного: «Чи з'їв усе те, що я дала тобі до школи? Не товаришуй з Миколою, бо він поганий хлопчик»). Радійте успіхам малюка, допомагайте йому, але пам'ятайте, що допомога і контроль не повинні бути моралізуванням. Головне — підтримуйте інтерес дитини до навчання.

6. Сприяйте тому, щоб дитина брала участь у заходах, що прово­дяться в класі або школі.

7.Намагайтеся вислухати дитину до кінця. Поділитися своїми враженнями — це природна потреба малюка.

8. Організовуйте дозвілля дитини, надавайте їй можливість ходи­ти в кіно, театр, на виставки тощо; привчайте слухати музику,

і читати художню літературу; підтримуйте інтерес до техніки, образотворчого мистецтва і фізкультури.

9. Систематично привчайте малюка до праці.

10. Пам'ятайте, що тільки разом зі школою можна досягти бажаних результатів у вихованні й навчанні дітей.    Учитель — ваш пер­ший порадник і друг. Радьтеся з ним, підтримуйте його авто­ритет. Зауваження щодо роботи вчителя висловлюйте в школі. Не робіть цього в присутності дітей.

 

ПАМЯТКА  БАТЬКАМ ПЕРШОКЛАСНИКІВ

1.Любіть дитину. Не забувайте про тілесний контакт з дитиною. Знаходьте радість у спілкуванні з дітьми. Дайте дитині місце в сім'ї.

2.Хай не буде жодного дня без прочитаної книжки.

3.Розмовляйте з дитиною, розвивайте її мову. Цікав­теся справами і проблемами дитини.

4.Дозвольте дитині малювати, розфарбовувати, вирізати, наклеювати, ліпити.

5.Відвідуйте театри, організовуйте сімейні екскурсії.

6.Надайте перевагу повноцінному харчуванню дити­ни, а не розкішному одягу.

7.Обмежте перегляд телепередач, ігри на комп'ютері до ЗО хвилин.

8.Привчайте дітей до самообслуговування і формуй­те трудові навички і любов

до праці.

9.Не робіть із дитини лише споживача, хай вона бу­де рівноправним членом сім'ї зі своїми правилами і обов'язками.

10. Пам'ятайте, що діти — не прості продовжувачі наших особистих умінь і

здібностей. Кожна дитина має право на власний вияв своїх потенційних

можливостей і на свою власну долю.

 

ПОРАДИ БАТЬКАМ

  1. Виявляйте цікавість до індивідуальності дитини, її внутрішнього світу.

  2. Випадки ліворукості дитини розглядайте не як відхилення від норми, а як індивідуальний варіант, вияв індивідуальності у межах норми. Не намагайтесь її перевчити.

  3. Формуйте у дітей позитивне ставлення до школи. Створюйте сприятливі умови для дозвілля, навчання.

  4. Сприяйте добрим взаємостосункам вашої дитини з однолітками.

  5. Формуйте внутрішню позицію дитини, майбутнього першокласника.

  6. Допомагайте дитині створювати сюжетно – рольові ігри.

  7. Приймайте в них активну участь.

  8.  Приділяйте увагу розвитку емоційної сфери дитини. Відвідуйте дитячі

спектаклі, організовуйте сімейні екскурсії, прогулянки.

  1.  Прищеплюйте дитині інтерес до пізнання довкілля, вчіть спостерігати,

осмислювати побачене, почуте, переказувати.

  1. Розмовляйте з дитиною, розвивайте її мовлення. Цікавтеся її справами.

  2. Сприяйте розвитку дрібної моторики руки через малювання, розфарбовування,

ліпку, аплікацію.

  1. Привчайте дітей до самообслуговування, формуйте трудові навички, любов до праці.

  2. В режимі дня приділяйте більше часу заняттям, в яких дитина почувається

спокійно і впевнено.

  1. Привчайте дитину долати труднощі, планувати свої дії, цінувати час.

  2. Вчіть дитину слухати і чути оточуючих, поважати чужу думку, розуміти, що

власні бажання потрібно узгоджувати з бажаннями інших людей.

  1. Намагайтесь самі бути організованими і послідовними.

  2. Кожна дитина має право на помилку. Створюйте «ситуацію успіху» в будь – якій діяльності.

  3. Будьте позитивними, давайте настанови, а не покарання.

 

ДЕСЯТЬ ПОМИЛОК, ЯКИХ ПРИПУСКАЮТЬСЯ БАТЬКИ

 

  1. Бажання втілити в дитині свої нездійсненні мрії або задовольнити власні амбіції.

  2. Спроба зробити за дитину те, що вона може зробити сама, гіперопіка.

  3. Спроба «відкупитися» від дитини подарунками замість батьківської уваги, спілкування і любові.

  4. Виховання дитини з позиції: «Я — дорослий, тому завжди правий, а ти ще маленький, і маєш за­вжди слухатися».

  5. Ігнорування думок дитини.

  6. Потурання будь-яким забаганкам і бажанням дитини.

  7. Перекладання на дитину своїх проблем.

  8. Використання фізичного покарання як «най­дієвішого» методу виховання.

  9. Нерозуміння того, що найкраще дитину виховує приклад самих батьків.

10. Нерозуміння того, що дитина — не точна копія батьків,  вона унікальна як особистість, а тому має право на  індивідуальний, власний розвиток.

 

ПОРАДИ БАТЬКАМ ЩОДО ПІДГОТОВКИ ДИТИНИ

 

Навіщо проводять співбесіди під час вступу до школи? 

В одному випадку це робиться для відбору найбільш підготовлених дітей до спеціалізованої школи, в іншому – з метою здійснення індивідуально-диференційованого підходу до організації навчально-пізнавальної діяльності учнів з різним рівнем готовності та навчальних можливостей, у окремих – для розподілу дітей по класах з різним ступенем інтенсивності навчання – від "класів підвищеної педагогічної уваги" до класів прискореного навчання. 
Співбесіда дає можливість визначити, наскільки малюк підготовлений до шкільного життя, прогнозувати його успіхи. І чим краще готова дитина до змін, пов'язаних зі школою, тим спокійніше і легше проходитиме його адаптація. 

 

Чи готова ваша дитина до школи? 

Ви вже чули, як готувалися до цього випробування ваші знайомі, друзі, але результат іспиту інколи виявлявся для них неочікуваним і образливим. Одна з причин невдачі виявляється в тому, що в обстановці співбесіди діти губляться, не встигають виконати завдання за певний відрізок часу, відволікаються або не можуть зосередитися. 

Причини цього потрібно обов'язково визначити, бо загалом шестирічна дитина здатна поставити мету, спланувати дії, реалізувати їх, докласти певних зусиль для подолання перешкод. 
З нашою допомогою ви могли б провести удома своєрідну "репетицію" іспиту.

Проте ми не пропонуємо вам універсальну шпаргалку, з аналогічними завданнями, які будуть на іспиті. Та це і неможливо, адже в кожній школі свої вимоги. 

Методики, які використовуються для визначення готовності до школи існують різні. Перш ніж розповісти про деякі з них, давайте умовимося дотримуватися певних правил, а саме: 

  • Не займайте позицію перевіряючого, не змушуйте дитину до роботи. Утримуйтеся від фраз типу: "Ось я зараз перевірю, чи візьмуть тебе в школу", набагато краще сказати: "Давай разом поглянемо, як ти умієш працювати". 

Якщо дитина з якоїсь причини відмовляється від роботи, відкладіть її на інший час. 

Малюк обов'язково має бути у доброму настрої. Якщо він зайнятий цікавою грою, захоплений, дайте йому можливість її закінчити. 

На успіхи і невдачі дитини реагуйте стримано, рівно, доброзичливо. Не фіксуйте його увагу на помилках. Якщо дитина не виконала завдання, підтримайте її, висловіть впевненість, що наступного разу в неї обов'язково все вийде. 

Не намагайтеся виконати відразу всю роботу цілком, це важко. Оптимальна тривалість роботи – 15-20 хв. Проте час заняття може змінюватися залежно від стану дитини. 

Дитина не повинна все робити лише на "відмінно". Є показники першочергові і другорядні, ті, що заповняться в процесі навчання. 
Не робіть поспішних висновків і пам'ятайте: жоден тест не дає стовідсоткового прогнозу успіху або невдачі, він лише підказує, на що потрібно звернути увагу. 

 

 

Вправа на розвиток довільної уваги 

Дитині дають аркуш паперу, кольорові олівці і просять намалювати в ряд 10 трикутників. Коли ця робота буде завершена, дитину попереджають про необхідність бути уважним, оскільки інструкція читається лише один раз. "Будь уважним, заштрихуй червоним олівцем третій, сьомий і дев'ятий трикутники". Якщо дитина перепитує, відповісти: "Необхідно зробити так, як зрозумів (ла)". Якщо дитина впоралася з першим завданням, можна продовжити роботу, поступово ускладнюючи завдання. 

 

Вправа на розвиток спостережливості 

Запропонуєте дитині гру: "Уважно оглянь кімнату і знайди предмети, в яких є круг, коло". Малюк називає предмети – годинник, основа олівця, вимикач, ваза, столик. Можна провести цю гру у формі змагання для групи дітей, придумуючи аналогічні завдання. 

 

Гра на розвиток пам'яті 

У цю гру можна грати з дитиною, наприклад, під час тривалих поїздок. Дорослий починає цю гру і говорить: "Я поклав в мішок яблука". Наступний гравець повторює сказане і додає що-небудь ще: "Я поклав в мішок яблука і банани". Третій гравець повторює всю фразу і додає що-небудь від себе. Можна просто додавати по одному слову, а можна підбирати слова за алфавітом. 

 

Гра для тренування мислення і кмітливості 

"Як це можна використовувати?" 
Запропонуєте дитині гру – знайти якомога більше варіантів використання будь-якого предмету. Наприклад, ви називаєте слово "олівець", а малюк придумує, як його можна використовувати – писати, малювати, використовувати як паличку, указку, градусник для ляльки, вудку і так далі. 

Тест "Безглуздості" – для оцінки образно-логічного мислення 

 

 

Покажіть малюкові картинку, на якій намальовані різні безглуздості і попросіть його уважно розгледіти картинку і сказати, що намальовано неправильно. Попросіть дитину пояснити, що саме неправильно в цих безглуздих ситуаціях. На все завдання відводиться 2 хв. Добре, якщо дитина за цей час відмітить більше 8 безглуздостей. 

 

Тест для майбутніх першокласників 


Назви своє прізвище, ім'я, по батькові; 
Скільки тобі років? А скільки буде через рік? А через два? 
Як звуть твоїх батьків? 
Вранці ти снідаєш, а вдень...? 
Порівняй літак і птицю. Що у них спільного, чим відрізняються? 
Футбол, гімнастика, теніс, плавання – це...? 
Що потрібно зробити, щоб вода в чайнику закипіла? 
Ніж, що це? Велосипед, що це? Кілограм, що це? 
Порівняй квадрат і прямокутник. Що у них спільного, чим відрізняються? Які ще геометричні фігури ти знаєш? 
У якій країні ти живеш? Яка твоя адреса? 
Береза, дуб, осика – це...? 
Яких домашніх, диких тварин ти знаєш? Чому їх так називають? 
У корови – теля, у собаки – ..., у коня – ...? 
Чому раніше, ніж пройде поїзд, опускається шлагбаум? 
Огірок, помідор, морква, буряк – це ...? 
Подивіться, з якою групою питань дитині вдалося впоратися менш успішно, і приділіть цій стороні словникового мислення особливу увагу. 

 

 

 

 

 

Тест, за допомогою якого можна визначити, чи хоче малюк іти до школи і що його там приваблює 
 

Якби були дві школи – одна з уроками російської мови, математики, читання, співу, малювання і фізкультури, а інша лише з уроками співу, малювання і фізкультури, – в якій з них ти хотів би вчитися? 

Якби були дві школи – одна з уроками та перервами, а інша лише із перервами і жодних уроків, – в якій з них ти хотів би вчитися? 

Якби були дві школи – в одній ставили б за хороші відповіді оцінки, а в іншій давали б солодощі і іграшки, – в якій з них ти хотів би вчитися? 

Якби були дві школи – в одній можна вставати лише з дозволу вчителя і піднімати руку, якщо ти хочеш щось запитати, а в іншій можна робити на уроці все що хочеш, – у якій з них ти хотів би вчитися? 

Якби в класі у вас захворіла вчителька і директор запропонував би її замінити іншою вчителькою або мамою, кого б ти вибрав? 

Якби були дві школи – в одній задавали б уроки додому, а в іншій ні, – в якій з них ти б хотів вчитися? 

Якби мама сказала: "Ти у мене ще зовсім маленький, тобі важко вставати, робити уроки. Залишайся в дитячому садку, а в школу підеш на наступний рік", – погодився б ти з такою пропозицією? 

Якби мама сказала: "Я домовилася з вчителькою, що вона ходитиме до нас додому займатися з тобою. Тепер тобі не доведеться ходити вранці в школу", – погодився б ти з такою пропозицією? 

Якби твій друг (подружка) запитав, що тобі більш всього подобається в школі, що б ти йому відповів? 

Проаналізуйте відповіді дитини. За кожну правильну відповідь дається 1 бал, за неправильну – 0 балів. Якщо дитина набрала 5 балів і більше, можна сміливо сказати, що вона внутрішньо готова до школи. 

Добре було б простежити за тим, як грає ваша дитина з іншими дітьми, чи уміє грати "за правилами" не лише з однолітками, але і з дорослими. 
 

Якщо результати тестування вас чогось бентежать, зверніться за допомогою до фахівців. Можливо, у вашому дитячому садку є психолог, який відповість на всі ваші питання, розвіє ваші сумніви.

 

 

Категорія: Мої файли | Додав: S-Svitlana
Переглядів: 195 | Завантажень: 3 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
avatar
Вхід на сайт
Пошук
Друзі сайту
  • uCoz Community
  • uCoz Manual
  • Video Tutorials
  • Official Template Store
  • Best uCoz Websites
  • Copyright MyCorp © 2025
    uCoz